donderdag 2 februari 2017

Hoe belangrijk is een nieuwsbrief eigenlijk nog in 2017? Ik heb dat onderzocht voor jou!

Nieuwsbrief marketing is zeker belangrijk in 2017, vooral in combinatie met social media kanalen en wel om het volgende:

Je moet er toch niet aan denken dat Facebook stopt, weg al je volgers. Nou ligt het verdwijnen van Facebook niet direct in de lijn der verwachtingen, maar wat ik wel veel zie, zijn ondernemers met een groot email bestand waar geen, nauwelijks of verkeerd gebruik van wordt gemaakt, zonde natuurlijk. In tegenstelling tot adverteren is dit een gratis middel om klanten te bereiken, ze hebben al aangegeven ge├»nteresseerd te zijn, op een presenteer blaadje wordt het je aangeboden, dus kom op aan de slag ermee!

Merk jij dat het versturen van je nieuwsbrief niet (of niet meer) tot meer omzet leidt? Weet je niet wat je moet vermelden in je nieuwsbrief. Of twijfel je om te beginnen met nieuwsbrieven sturen? 

Dan kunnen onderstaande tips alvast helpen, maar voor echt meer omzet download ook mijn gratis E-book "Nieuwsbrief marketing voor de kleine ondernemer" hierin staan tips en tricks die leiden tot meer omzet dmv je nieuwsbrieven, speciaal bedoelt voor de kleine ondernemer, ZZP'er en startende zelfstandige. Dit zijn de klanten waar ik het meeste mee werk. 

Hieronder geef ik je wat tips maar vooral ook inspiratie om je aan het denken te zetten. Is je bestaande nieuwsbrief toe aan een flinke opfris beurt? Geen inspiratie meer? Weet je niet waar te beginnen? Begin vast met onderstaande tips en voor meer hulp adviseer ik je mijn gratis E-Book te lezen, schrijf je in > rechts, dmv je email adres achter te laten.


1.
Zorg voor meer inschrijvingen, dit kan d.m.v. een eenmalige korting (€5 shop tegoed bij inschrijven op onze nieuwsbrief), een win actie, 10 gratis recepten (tips)... maar ook door op de winkelvloer klanten enthousiast te maken. Niks mis met een lijstje naast de kassa hoor! En schoon je emailbestand eens op, veel systemen zoals v Mailchimp werken met statistieken, hiermee kan je adressen die nooit je nieuwsbrief openen of ontvangen verwijderen.

2.
Inventariseer welke onderwerpen in jouw nieuwsbrieven centraal stonden dit jaar, komen bepaalde onderwerpen vaak weer terug? Bedenk 52 onderwerpen en schrijf ze op, welke vragen stellen jouw klanten op de winkelvloer of per mail aan de klantenservice bijvoorbeeld ? gebruik die vragen. Wat voor jou gesneden koek lijkt, jouw bedrijfskennis is voor je klanten natuurlijk een heel ander verhaal. In mijn E-book gaan we dieper in op content geschikt voor nieuwsbrieven.

3.
Ga eens van 2 of 1 x per maand versturen naar 4x per maand! En probeer eens een nieuwsbrief te maken zonder alleen maar aanbiedingen en speciale kortingen, die zijn er al zoveel. Stel jezelf of je collega eens voor in de nieuwsbrief, kortom maar hem eens wat persoonlijker! #kijkjeachterdeschermen



Meer inspiratie, tips en een hogere omzet nodig dan adviseer ik je om je email (rechterkolom, meer tips ontvangen) achter te laten, ik stuur je dan het gratis E-Book toe per mail, veel lees plezier en stuur mij je nieuwsbrief eens toe, vind ik leuk! Liefs Ilse.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk als je reageert, wellicht kan ik je helpen.