woensdag 23 november 2016

Handig de nieuwe gecombineerde inbox Messenger, Facebook en Instagram app, heb jij hem al ? En vind je het fijn ?

Heb je zowel een zakelijk Facebook en Instagram account, dan kan je nu deze twee platformen combineren wat betreft reactie monitoren.

Op dit moment beheren bedrijven hun reacties en vragen in de Facebook, Messenger en Instagram app. Met de nieuwe toepassing worden al deze platformen gecombineerd tot één inbox en hoef je dus maar één plek te monitoren.


Nieuwe layout


De LINK hier. 


In de gecombineerde inbox worden reacties, privéberichten en bezoekersposts van alle drie de platformen weergegeven. Vanuit hier heb je de mogelijkheid om direct te reageren op een verzoek. 

Niet alleen worden alle reacties en privéberichten gebundeld in één inbox, ze worden ook aan elkaar gekoppeld op persoonsniveau. Dit maakt het mogelijk op individueel niveau te bekijken wat de activiteit van een persoon is. Je ziet bijvoorbeeld of er eerder communicatie heeft plaatsgevonden tussen jou en deze persoon op de verschillende platformen.

Ook bestaat de mogelijkheid een persoon te labelen, bijvoorbeeld als prioriteit of ‘normale’ klant. Op die manier kun je jouw communicatie aanpassen aan het individu en beter prioriteiten stellen. Als je de Pages Manager app gebruikt, zal de nieuwe inbox te gebruiken zijn na de update. Let er wel op dat je Instagram nog even koppelt als je dat nog niet hebt gedaan. Wanneer je al eens een Instagram-advertentie hebt gemaakt, hoef je dit niet meer te doen en is je Instagram-profiel automatisch gekoppeld.

Mocht je de Pages Manager-app niet willen gebruiken, dan blijft dat mogelijk. In de Messenger-, Facebook- en Instagram-app blijft het mogelijk op de huidige manier je interacties te beheren. Je bent dus niet verplicht om de nieuwe inbox te gebruiken. 



De nieuwe inbox is vooral voor webcare erg handig, omdat nu alle interactie gecombineerd is. Zo kan het zijn dat een klant een vraag stelt op Instagram over een coulance en tegelijkertijd stennis schopt op Facebook. Momenteel leg je de link wellicht niet zo snel en zou je de klant op Instagram coulanter helpen dan als je wél weet wat er op Facebook is gebeurd. 

De gecombineerde inbox maakt het lekker overzichtelijk. Dit geldt vooral voor Instagram, waarvan ikzelf de inbox vaak over het hoofd zie, waardoor berichten niet worden gezien. Het is in ieder geval handig om alle Facebook- en Instagram-interacties op één plek te hebben. Het zal een beetje tijd schelen. 

De komende weken zul je de app kunnen downloaden op Android & iOS; Facebook zegt dat het uiteindelijk ook op andere devices gedownload kan worden.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk als je reageert, wellicht kan ik je helpen.